Collection of Public Media Digital
শাস্ত্ৰমতে দেৱী দূৰ্গাৰ বাহন হৈছে-সিংহ।
কিন্তু প্ৰত্যেকবাৰেই দূৰ্গা দেৱী নিজৰ বাহনত অহায সলনি- হাতী,ঘোঁৰা,নৌকা নতুবা দোলাত আহে।নিজা বাহন থাকিও এই চাৰিখন যানেই সাৰথি কিয় দশভূজাৰ!প্ৰত্যেকবাৰেই এই চাৰি বাহনৰ কোনোবা এখনৰে মৰ্ত্যলৈ আহে দেৱী।প্ৰত্যেকবাৰেই কি বাহনত আহিব-সেই কথা কেনেকৈ নিৰ্ধাৰণ কৰা হয়।
শাস্ত্ৰত কোৱা হয়-'ৰবি চন্দ্ৰে গজাৰূঢ়া,ঘোটকে শনি ভৌময়োঃ"।গুৰু শুক্ৰে চ দোলায়াং,নৌকায়াং,বুধবাসৰে।
অৰ্থাৎ সপ্তমীসোমবাৰে বা দেওবাৰে হলে-দেৱীৰ বাহন হয়-হাতী।সপ্তমী-শনি বা মংগলবাৰে হলে-দেৱীৰ বাহন হয় ঘোঁৰা।সপ্তমী বৃহস্পতি বা শুক্ৰবাৰে হলে-দেৱীৰ বাহন হয়-দোলা বা পাল্কী।আনহাতে দেৱী বুধবাৰে আহিলে-দেৱীৰ বাহন হয়-নৌকা।
একেদৰে দশমীতো সাপ্তাহিক অৱস্থান চাইহে-দেৱী কিহত উভতিব,সেয়া কোৱা হয়। দশমী শনি বা সোমবাৰে হলে-দেৱীৰ বাহন হয়-হাতী।দশমী-শনি বা মংগলবাৰে হলে-দেৱীয়ে ঘোঁৰাত বিদায় লয়।দশমী-বৃহস্পতি বা শুক্ৰবাৰে হলে-দেৱীয়ে-দোলাৰে গমন কৰে।দশমী বুধবাৰে হলে-দেৱীয়ে নৌকাৰে গমন কৰে।সাধাৰণতে দেৱীৰ অহা-যোৱা এইকেইখন বাহনতে হয়।যদি কোনো বছৰত দেৱীৰ বাহন-সাল-সলনি হয়-তেন্তে সেই বছৰত মৰ্ত্যত অপায়-অমংগল হয় বুলি ভক্তসকলে বিভিন্ন সময়ত প্ৰকাশ কৰি আহিছে।
পঞ্জিকামতে-হাতী দেৱীৰ শ্ৰেষ্ঠ বাহন।দেৱীৰ আগমন আৰু গমন-হাতীত হলে মৰ্ত্যত সুখ-শান্তিয়ে বিৰাজ কৰে।পৰিশ্ৰমৰ সুফল পায় মৰ্ত্যবাসীয়ে।অতিবৃষ্টি-অনাবৃষ্টি নহয়।লগাৰ পৰিৰ্ৱতে যিমান প্ৰয়োজন হয়-সেই পৰিমাণেই বৰষুণ হয়।আনহাতে দেৱী দূৰ্গাই যদি ঘোঁৰাত বিদায় লয়-তেন্তে মৰ্ত্যত সামাজিক,ৰাজনৈতিক আৰু সামৰিক অস্থিৰতাই দেখা দিয়ে।ৰাষ্টবোৰৰ মাজত যুদ্ধ হোৱাৰ সম্ভাৱনা থাকে।সামাজিক আৰু ৰাজনৈতিক দিশত বিভিন্ন অস্থিৰতাই বিৰাজ কৰে।দেৱীৰ দোলাত আগমন আৰু দোলাতে গমন-ইও মৰ্ত্যবাসীৰ বাবে ভয়াৱহ ইংগিত বহন কৰে।মৰ্ত্যত-মহামাৰী,ভূমিকম্প ,খৰাং,যুদ্ধ,অসংখ্য মানুহৰ মৃত্যু,আদি হব পাৰে।ইপিনে-নৌকাত গমনে-মনৰকামনা পূৰ্ণ কৰে।মৰ্ত্য শ্যামলা হৈ পৰে।কৃষিকাৰ্য্য ভাল হয় বুলি-শাস্ত্ৰজ্ঞসকলে দাবী কৰে।
Comments
Post a Comment